وابی سابی هنر پذیرفتن نقص‌ها و لذت بردن ازشون

در تمام مراحل زندگیمون و روزهای سختی که پشت سر گذاشتیم به دنبال آرامش بودیم. گاهی انقدر دنبال آرامش دویدیم که از خودمون و حقیقت زندگی دور شدیم. حقیقتی که برای رسیدن به آرامش به دنبال تغییرش بودیم ولی زودتر از این حرفا باید قبولش می‌کردیم.

به جای اینکه سختی فرار از واقعیت رو بکشیم که این سختی همیشه همراهمون باشه و گلومونو بچسبه و تمام لحظات خوب زندگیمونو ازمون بگیره و لذت بردن از اتفاقای کوچیک رو از یادمون ببره، باید یاد می‌گرفتیم قبول می‌کردیم، می‌پذیرفتیم و رها می‌کردیم.

آزاد باشیم و به ذهنمون آزادی ببخشیم انقدر به خودمون سخت نگیریم و از زندگیمون بیشتر لذت ببریم قرار نیست همیشه سخت بگذره.

یکم کمتر جنبه‌های منفی رو ببینیم و بیشتر تو حس و حال خوب زندگی درگیر بشیم. حس و حالی که لازم نیست برای به وجود آوردنش خیلی تلاش کنیم و اذیت بشیم و آخرم اونجوری که می‌خواهیم نباشه. فقط کافیه بهتر ببینیم، بیشتر بشنویم و عمیق تر درک کنیم. کنار بیایم، بپذیریم و رد بشیم.

رد بشیم و از فرصت اندک زندگی غافل نشیم. تجربه حال خوب رو از خودمون نگیریم تا توان ادامه دادن داشته باشیم. زندگی رو با تمام نقص‌ها بپذیریم از چیزایی که هست لذت ببریم و کمتر غصه‌ی شرایط بد رو بخوریم.

این حرفا رو زیاد می‌شنویم یجورایی خسته شدیم! می‌دونم فکر می‌کنید نمیشه یا فایده نداره فقط کافیه امتحان کنید…

حداقل یه حرکت مثبت واسه حس و حال خوب خودمون زدیم.

اصلا می‌تونیم یه یادآور داشته باشیم تا یادمون بمونه ما به خودمون قول دادیم، قول دادیم که کمتر به خودمون سخت بگیریم. بیشتر بخندیم و درباره نکات منفی زندگی کمتر فکر کنیم.

انقدر برای تغییر شرایط بد خودمونو اذیت نکنیم حال خودمونو بد نکنیم دست برداریم از انکار کردن، واقعیت رو بپذیریم و در تعقیب و گریز با زندگی نباشیم توان و انرژیمونو برای شناخت خودمون بزاریم.

وقتی از درونمون همه چی درست و مرتب باشه کم کم جهان بیرون هم تغییر میکنه و حس وحال خوبی که دیگه از یادمون رفته به زندگیمون برمی‌گرده.

وابی سابی چیست؟

توی فرهنگ ژاپن کلمه‌ای به نام وابی سابی برای توصیف زیبایی آثاری که تقارن ندارن و دارای اشکالات و نقص‌ها هستن که همون نقص‌ها بهشون زیبایی بخشیده و اونارو با وجود نقص‌هاشون زیبا و متفاوت نشون میده، اسفاده می‌شه.

همچنین به ناپایداری شرایط و پذیرفتن رنج و سختی اشاره می‌کنه.

چیزایی که تو زندگیمون باهاش کلی مشکل داریم و سر و کله می‌زنیم و کلی اذیت می‌شیم بخاطرشون در صورتی که با کنار اومدن باهاشون هم حالمون بهتر میشه هم با آرامش می‌تونیم ازشون بگذریم. بهتون پیشنهاد می‌کنم حتما درباره فلسفه وابی سابی و معنای بسیار زیبای اون  بیشتر بخونین چون مطمئنم به کارتون میاد و بهش علاقه مند می‌شید.

برای اینکه بیشتر با مفهوم وابی سابی آشنا بشید اینجا کلیک کنین. خوندنش می‌تونه به بهتر شدن زندگیتون کمک کنه اگه راه درستشو یاد بگیرید.

کاربرد وابی سابی در طراحی جواهرات

کارگاه هنری هس محصولی رو با عنوان وابی سابی طراحی و ساخته که یه یادآور عالی می‌تونه برامون باشه.

یادآور زندگی سختی که داشتیم و تلاشایی که براش کردیم. یادآور تمام شرایط‌های بد زندگیمون که ازش عبور کردیم. یادآور اینکه همیشه به خودمون افتخار کردیم و می‌کنیم. برای تمام چیزایی که گذروندیم…

تمام شبای سختی که با گریه سحر کردیم و صبحش دوباره ادامه دادیم. کم آوردیم خسته شدیم جا زدیم، ولی بازم ادامه دادیم.

و بیاین بابت همه اینا خودمونو بیشتر دوست داشته باشیم و به خودمون افتخار کنیم برای اینکه ارزش زندگی و خودمونو فهمیدیم و کلی قراره تغییر مثبت ایجاد کنیم و پیشرفت داشته باشیم.

گردنبند حلقه‌ای دخترانه - وابی سابی

این محصول از حلقه‌ی نقره ساخته شده که قسمتی از این حلقه از برنج پیچیده شده برای نشون دادن عدم تقارن و آشنا شدن شما با مفهوم کلمه وابی سابی. این کلمه معنا و مفهوم زیادی داره که در این محصول به خوبی نمایانه. میشه به این معنای کلی اشاره کرد که برای لذت بردن از زندگی نباید منتظر بود همه چی خوب  و کامل و بدون نقص پیش بره.

یاد بگیریم خودمون رو با نواقص دوست داشته باشیم اینجوری بهتر و راحت تر پیشرفت می‌کنیم.

نگهداری از برنج و نقره

اکثر ما با سیاه شدن نقره و کدر شدن برنج مشکل داریم که اونم به خاطر خاصیتشونه. ولی هس بهتون یاد میده چجوری سفارشاتتونو مثل روز اولش نگه دارید حتی بعد از کلی استفاده.

برای یادگیری نحوه نگهداری از برنج و نقره اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب كاربری
0
سبد خرید
جست و جو